Forhandlingsleder Marius Træland (midten) og forbundsleder Jim Klungnes (t.h.)

Forhandlingsleder Marius Træland (midten) og forbundsleder Jim Klungnes (t.h.)

Bussforhandlingene 2024 er i gang

I dag startet bussforhandlingene, og Yrkestrafikkforbundet krever reallønnsvekst og bedre arbeidsvilkår for medlemmene på Bussbransjeavtalen (BBA).
query_builder PUBLISERT: April 17th, 2024
edit FORFATTER: Synne Pernille Jakobsen

Onsdag 17. april kl. 12.00 markerte startskuddet for forhandlingene på Bussbransjeavtalen. Yrkestrafikkforbundet skal sammen med Fellesforbundet, Norsk Jernbaneforbund og Fagforbundet forhandle sine krav med NHO Transport og Spekter de neste dagene.

Forhandlingene på BBA er i gang.

- Vi skal jobbe for å sikre medlemmene reallønnsvekst og økte minstelønnssatser. I tillegg krever vi forbedringer knyttet til delte skift og ubekvem arbeidstid, sier forhandlingsleder for BBA-avtalen, Marius Træland. - Vårt mål er å bedre lønns- og arbeidsvilkårene i bussbransjen, og vi gir oss ikke før vi får reelle forbedringer på avtalen, avslutter Træland.

Forhandlingene på Bussbransjeavtalen (BBA) er berammet 17.-19. april 2024.

Bussjåførene krever klar reallønnsvekst i årets lønnsoppgjør

Fredag 22. mars overleverte Yrkestrafikkforbundet sammen med Fellesforbundet, Norsk Jernbaneforbund og Fagforbundet sine krav for lønnsoppgjøret 2024 til NHO Transport for å sikre bedre arbeidsvilkår for ansatte i bussbransjen under Bussbransjeavtalen (BBA).